Golf na wybiegu

ImageGolf jest stylowy, dlatego od zawsze przyciągał uwagę wielkich projektantów. Teraz, wiele znanych nazwisk ze świata mody, powiązanych jest z golfem – Ralph Lauren, Calvin Klein i Donna Karan. Ale jedynie Puma łączy modę z prawdziwą fascynacją golfem, nie tylko na wybiegu.

Potencjalnym źródłem golfowego szyku może być Stella McCartney, brytyjska projektantka mody, która współpracuje z firmą Adidas przy kilku sportowych kolekcjach dla kobiet. Córka jednego z Beatlesów i była projektantka Chloe, łączy tradycyjne angielskie krawiectwo z eleganckim, kobiecym duchem.

Główne atrakcje tego sezonu zawierają kurtkę wykonaną z wodoodpornej tkaniny (stworzonej w trakcie Drugiej Wojny Światowej i noszonej przez pilotów RAFu, z powodu swych wodoszczelnych i izolacyjnych właściwości); spódniczkę do gry w golfa, wykonaną ze streczu, z podwójną zakładką i uchwytem na tee; plisowanych, funkowych spodni wojskowych i funkcjonalnych butów Vaughti (stworzonych na podstawie butów Adidas Driver) z regionalnymi detalami.

„Elementy funkcjonalne pochodzą z Adidasa, styl zaś od Stelli,” – powiedziała Lyn Famiglietti, rzecznik firmy Adidas w Nowym Jorku. „Bez wątpienia, jest to połączenie funkcjonalności i stylu.” McCartney pracuje z biurami matczynej firmy Adidas w Niemczech.

Sławy, takie jak Naomi Watts, są widywane w butach golfowych Stelli McCartney (ale poza polem golfowym). Żadna zawodniczka LPGA nie nosi obecnie jej projektów. Kierownictwo Adidasa nie było pewne w 100 procentach, ale najwidoczniej McCartney nie gra w golfa.   

Inaczej rzecz się ma jeśli chodzi o potentata golfowej mody - Pume.

Puma Golf, jedyny prawdziwy gracz wśród wszystkich marek sportowych, powraca i rusza w świat ze swoim wydarzeniem modowym „Puma Open”. Rozpoczyna, organizując swego rodzaju turniej w Grayhawk Golf Club w Scottsdale, w Arizonie.

Puma, jako jedyna spośród trzech marek sportowych zajmujących się golfem – Nike, TaylorMade-Adidas i Puma – nie produkuje kijów do golfa. W związku z tym, organizuje coś innego niż standardowy dzień pokazowy sponsorowany przez producentów sprzętu.

Organizuje natomiast niekonwencjonalne turnieje w klubach golfowych. Składają się one z walki na dziewięć dołków i gry na niestandardowych dołkach (takich jak Lucky 7, który wymaga od zawodnika używania wyłącznie irona numer 7 na całym dołku), po których następuje kolacja i gra w karty w stylu Las Vegas. Dni otwarte są organizowane w różnych miastach (15 w tym roku, o 9 więcej niż w poprzednim), podczas których golfiści zapoznają się z kolekcją Pumy i świetnie się bawią. Każdy może przyjść, niezależnie od poziomu posiadanych umiejętności.

Nawet jeżeli turniej organizowany jest na prywatnym polu, to zostaje ono otwarte dla każdego. Zawodnicy otrzymują 20% zniżki na zakup produktów firmy Puma, które sprzedawane są w specjalistycznych sklepach na terenie pola lub w tych znajdujących się w okolicy. Zniżka ta jest aktualna przez okres kilku tygodni po zakończeniu turnieju.

Takie wydarzenia przypominają, mimo że to nie najtrafniejsze porównanie, długoletnią tradycję organizowania pokazów „bagażnikowych” (trunk shows), istniejącą w przemyśle modowym. Polegają one na tym, że projektant pakuje swoje kolekcje do bagażnika samochodu i wyrusza na spotkanie ze znanymi sprzedawcami detalicznymi, takimi jak Saks Fifth Avenue czy Neiman-Marcus, oraz lokalnych rozrzutników, żeby zapoznać ich z najnowszymi trendami, a przy okazji sprzedać trochę swoich rzeczy.

Wielu projektantów z najwyższej półki decyduje się na takie przedsięwzięcie nie tylko z dobrej woli, ale także z chęci zwiększenia sprzedaży. Tak jak Bill Blass i Donna Karan, którzy dorobili się milionów dzięki takim pokazom „bagażnikowym”. Poza korzyściami majątkowymi, zyskują również wiernych klientów, których nie pozyskaliby dzięki reklamom. Czy to samo pragnie osiągnąć Puma?

„Nie chodzi o to ile koszulek polo sprzedamy.” – powiedział Bob Philion, menadżer ogromnego działu biznesowego jakim jest Puma Golf. „Sprzedajemy poprzez witrynę internetową. W tracie niektórych wydarzeń także. Ale bardziej liczy się wspieranie partnerów.”

Co oznacza, że główne korzyści są po stronie sklepów specjalistycznych i detalistów, którzy sprzedają produkty Pumy. W trakcie takich turniejów odnotowują oni ogromną sprzedaż.

Tworzy się także pozytywna więź z klientami, którzy dowiadują się wiele o kolekcji Puma Golf, która od momentu powstania w 2006 r. wyróżnia się bogata kolorystyką i większą orientacją na modę, niż inne linie golfowe. Zachowując równocześnie podobny nacisk na funkcjonalność. Puma sponsorował profesjonalistów, takich jak Geoff Oglivy czy Erica Blasberg, którzy będą do dyspozycji podczas Las Vegas Puma Open 29-go maja.  

„Chodzi o tworzenie podstaw,” – powiedział Philion.   

 

Woody Hochswender

tłum. Agnieszka Kołodziejska
red. Ewelina Murzicz

 

Author Profile: Ewelina Murzicz

This author has published 655 articles so far. More info about the author is coming soon.
Laureat
Golf Fee Card
Logowanie